מן הבלוג

שבע השאלות הראשונות שעולות כשחושבים על הליך גירושין

  1. איך מתגרשים ברבנות?
    דבר ראשון – לא מתגרשים ברבנות! נרשמים לנישואים ברבנות.מתגרשים – בבית הדין הרבני. בית הדין הרבני ייקבע בהתאם לאזור מגוריכם האחרון.
  2. רק אם התחתנתי כדת משה וישראל אני צריך להתגרש ברבנות?
    זה נכון, כדי להתגרש, ראשית הייתם צריכים להינשא כדת משה וישראל ולהירשם ברבנות.אבל חשוב לדעת – במידה ושניכם יהודים ונישאתם בנישואים אזרחיים מחוץ לארץ – ייתכן ואתם עדיין נדרשים לעבור ברבנות בעת פרידתכם ולקבל מה שנקרא "גט לחומרא", גט שיהפוך את הפרידה ל"כשרה" וימנע חלילה ממזרות.
  3. האם אנחנו יכולים לנהל את כל ההליך בבית המשפט לענייני משפחה? לבית הדין הרבני סמכות ייחודית במתן גט – כך שגם אם ענייני הרכוש, מזונות אישה מזונות ילדים  ומשמורת ילדים נידונים בבית המשפט לענייני משפחה – הגירושים הם בבית הדין הרבני, כמו גם שאלת הכתובה.
  4. מי יושב בבית הדין הרבני? יש שם שופטים? בית הדין הרבני זה קצת כמו להיכנס למכונת זמן ולחזור אחורה כמה מאות שנים. במקום שופט יושבים שם שלושה דיינים, רבנים. כולם גברים, לא למדו משפטים הם לא עורכי דין ולא שופטים. הם דיינים.
  5. איך מתנהל הדיון בבית הדין הרבני? בבית הדין הרבני אין למעשה "סדרי דין". בניגוד לבית משפט אפשר לבקש בקשות בעל פה, בכתב, אין חובה להגיש כתבי הגנה, אפשר להזמין עדים בלי לבקש ולא צריך להגיש תצהירים וכו'.
  6. בית הדין הרבני תמיד "עדיף לגברים"? זה הוא מיתוס ממש לא נכון. כך למשל, בית הדין הרבני גרוע מאד לגבר שבגד באשתו כי עלולים לחייב אותו בתשלום כתובה. לעומת זאת הוא מצוין לאמא שיש לה תינוקות, משום שבית הדין מסורתי בתפיסותיו ופחות מאמין במשמורת משותפת בגיל הרך.
  7. האם אני צריך עורך-דין כדי להתגרש בבית הדין הרבני? ראשית כל עורך-דין מקצועי יבנה יחד איתכם את האסטרטגיה המשפטית בתיק וידע לכוון אתכם לערכאה המתאימה לכם (בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה). רק עורך-דין בעל ניסיון בדיני משפחה יכיר את רזי ההבחנות בין הערכאות השונות וידע כיצד להתאימם לעניין הספציפי שלכם.

במידה והסכמתם על כלל ענייני הרכוש, מזונות וחלוקת זמני השהות של הילדים ביניכם ואתם מעוניינים בגירושים בלבד – אין חובה שתגיעו להתגרש עם ייצוג משפטי.

גט הוא עדין טקס הלכתי עתיק ובמדינת ישראל מי שיהודים והתחתנו כדת משה וישראל חייבים להתגרש בבית הדין הרבני.

בדיוק בשביל לעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורכם, וכדי שתקבלו את כל המידע המשפטי שצריך, השקתי את הקורס החדש "להתגרש כן או לא", לצפייה בפרק הראשון ללא עלות <לחצו כאן>

למידע נוסף ופירוט על טקס הגירושין מוזמנים לצפות בסרטון: