מן הבלוג

משרד עורכי דין לענייני משפחה

משרד עורכי דין לענייני משפחה – איימי בכור

משרדנו העוסק בענייני גירושין, נישואין, צוואות, ירושות והמעמד האישי, מדורג כאחד המשרדים המובילים והבולטים בתחום דיני המשפחה על ידי חברת Dun & Bradstreet. לאורך יותר משני עשורים ייצגנו בהצלחה ובמסירות רבה מאות לקוחות, לרבות במקרים מורכבים וחוצי גבולות. לקוחותינו נהנים מפתרונות התפורים במדויק לצרכיהם ומליווי אישי וקרוב, של עורכי דין בעלי יכולות גבוהות הרואים לנגד עיניהם את טובת המשפחה. מידע נוסף על משרדנו ניתן לקרוא בעמוד האודות.

יחד עם זאת, אנו ערים לכך שעבור אדם מהשורה הנתקל בפעם הראשונה בסוגיה משפחתית המצריכה ליווי משפטי, אין זה מובן מאליו באיזה עו"ד לענייני משפחה לבחור. כמו בכל תחום מקצועי, עורכי הדין והמשרדים נבדלים זה מזה בפרמטרים רבים, כגון מידת הוותק והניסיון, היכולות המקצועיות, תחומי מומחיות ספציפיים, גישתם המקצועית, החזון שלהם, טיב הליווי שניתן ועוד. לפיכך, אנו מביאים למענכם מספר המלצות ונקודות לבחינה, שיעזרו לכם לבחור את אנשי המקצוע הנכונים.

משרד עורכי דין לענייני משפחה

חשיבותה של בחירה נכונה

כאשר עניינים הקשורים אל התא המשפחתי מגיעים אל המישור המשפטי, הדבר בדרך כלל מלווה ברגשות מורכבים ואפילו עזים, ובכל מקרה לתוצאות ההליך יהיו השפעות לא קטנות על המעורבים בטווח המיידי והארוך. בד בבד, הקשרים המשפחתיים שנבנו לאורך שנים עומדים למבחן משמעותי ביותר, וקיימת סכנה מוחשית לקרע שיהיה קשה מאוד לתקנו לאחר מכן. לפיכך, התחום בו עוסק עורך דין דיני משפחה הינו רגיש ומורכב, ועליו להתנהל בהתאם ברמה האישית והמקצועית. מכאן גם שישנה חשיבות גדולה מאוד לבחירה נכונה של עורך דין למשפחה, אשר ימלא תפקיד מרכזי בעתיד לבוא ולהתנהלותו תהיה השפעה מהותית על ההליכים ועל תוצאותיהם. אז כיצד בוחרים מבין עורכי דין לענייני משפחה את איש המקצוע המתאים? הנה מספר פרמטרים עיקריים.

 

התמחות ומיקוד בדיני משפחה

עולם המשפט נחלק לענפים כמו דיני משפחה, מקרקעין, פלילי ומסחרי וכו', כל ענף משפטי מחולק לתתי תחומים, בתחום דיני המשפחה קיימת חלוקה לתחומים כגון צוואות וירושות, מעמד אישי, גירושין, נישואין וכיוצא בזאת. יחד עם זאת, קיימים לא מעט משרדי ועורכי דין ששירותיהם נפרשים על פני קשת רחבה של תחומים, או במילים אחרות – גישה אקלקטית. עם כל הכבוד לגישה זו, ברור שמי שבוחר להתמחות ולהתמקד בענף ספציפי רוכש יותר ניסיון, ידע, בקיאות ויכולות, ואכן דיני משפחה מהווים עולם בפני עצמו של חוקים, פסיקות, הליכים, תקדימים ואפשרויות לפעולה. לכן, המלצה חמה היא לתת עדיפות לעורך דין בענייני משפחה שזוהי התמחותו העיקרית, ושבה הוא עוסק באופן בלעדי.

 

וותק וניסיו

ייתכן מאוד שגם עורך דין לענייני משפחה העושה את צעדיו הראשונים יכול לספק מענה טוב. ואולם, ברור שישנה משמעות לוותק של עורך הדין ולניסיון שצבר, אשר יכולים להתבטא למשל בבניית אסטרטגיה מושכלת, במניעת טעויות שיהיה קשה לתקנן בהמשך, בצפייה מראש של צעדי הצד השני, ביכולת לתת פתרונות יצירתיים מחוץ לכותלי בית המשפט, וכן הלאה. בדקו כמה שנים עוסק עורך הדין במקצועו, האם טיפל בתיקים רבים ויש מאחוריו תקדימים, האם הוא מופיע בתקשורת, נותן הרצאות בתחום דיני המשפחה, וכדומה.

 

גישה מקצועית

כאמור, תחום דיני המשפחה מערב את העניינים המורכבים של הלב, ולכן ההגדרה של "הישג" או "ניצחון" שונה מהותית מאשר תחומים אחרים בעולם המשפט ובחיים בכלל. לפיכך, לכל משרד עורך דין לענייני משפחה יש את הערכים והקו המנחה אותו, כאשר ישנם משרדים המציגים גישה לוחמנית מאוד ואילו אחרים נוקטים בגישה מתונה ומפשרת. באופן כללי, כדאי לתת עדיפות למשרד השואף לשמר ככל הניתן את היחסים שנבנו בעמל רב, אף אם בסופו של יום המטרה היא לפרק את התא המשפחתי ולפתוח דף חדש.

המטרה מושגת למשל באמצעות הליך גישור החותר להגעה להסכמות מחוץ לבית המשפט או לבית הדין, וכן בראיית התמונה המלאה הכוללת את טובתם של כלל המעורבים. גישה כזו משאירה את הכוח בידיהם של המעורבים מבלי להעביר אותו לידיהם של שופטים ודיינים, ולא פחות חשוב – סוללת את הדרך להמשך שיתוף פעולה במישור ההורי או במישורים אחרים בעתיד. יחד עם זאת, חשוב שבמידת הצורך גם ידע משרד עורכי דין לענייני משפחה להסיר את הכפפות ולפעול בנחישות, במרץ וללא מורא לשמירה על הזכויות והאינטרסים של הלקוח.

 

טיב הליווי במשרד

כאמור, כאשר עניינים משפחתיים עוברים למישור המשפטי, לרוב מתלוות לכך אמוציות ותקופה לא פשוטה מבחינה נפשית. בתקופה זו משרד עורך דין משפחה צריך לתת משענת ועוגן ללקוח, שלא פעם זקוק להבהרות, לוודאות של קרקע יציבה, להסברים ולמילה טובה. לכן, כדאי לתת עדיפות למשרד עורכי דין משפחה שבאמת מבין את תפקידו גם בנושא הזה, ושערכיו והתנהלותו המעשית משקפים זאת היטב. גישת השירות של משרד כזה תתבטא בזמינות גבוהה ללקוחות, במענה ישיר לשיחות ובליווי צמוד לכל אורך הדרך. עם משרד כזה אינכם מהווים "עוד לקוח" מתוך שורה של "תיקים", אלא ההתייחסות היא אישית ופרטנית כאשר בונים עבורכם את הפתרונות המדויקים והספציפיים המתאימים במיוחד לתא המשפחתי שלכם.

חשוב לבחון את החזון והערכים בהם דוגל המשרד, כפי שאלו רשומים למשל באתר האינטרנט שלו, וכמובן להמשיך בבדיקה בעת השיחה והפגישה הראשונה במשרד. שימו לב איך מקשיבים ואיך עונים לכם, עד כמה באמת מתעניינים ורגישים למצבכם, האם מדברים אתכם בגובה העיניים, ובכלל – האם אתם מרגישים בנוח לצאת לדרך עם עורכי הדין של המשרד – לא רק ברמה המקצועית אלא גם מבחינת התחושה האישית.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה עם עורך דין בענייני משפחה פנו אל משרדנו בטלפון 03-5469118.