מן הבלוג

שינוי חלוקת זמני שהות

שינוי חלוקת זמני שהות- מהי הדרך המקובלת ?

הסדרי ראיה הינו מושג משפטי המגדיר את חלוקת הזמנים של ילדים אצל הוריהם הגרושים. למעשה, זהו הביטוי בטרמינולוגיה המשפטית הישנה שהיה נפוץ במשך כמה עשורים. כיום, המושג החדש והעדכני הוא "חלוקת זמני שהות". ההסדר מאפשר לכל צד לראות את ילדיו בזמנים מוגדרים. לקריאה נוספת בתחום של חלוקת זמני שהות ניתן להיכנס למאמר הבא

דברו איתנו

03-5469118phoneבמיילpencil

החיים דינמיים ותהליכים קורים ומתרחשים בחיינו חדשות לבקרים. זוגות מתווכחים ומתפייסים, עוברים מגורים, ילדים גדלים ומצב קיים בזמן נתון ישתנה אחרי מספר שנים ויכתיב צרכים ורצונות שונים בקרב התא המשפחתי הקיים או לזה שהתפרק. שינויים אלו יכולים להביא את אחד מהצדדים במקרה של זוג גרוש לבקש ולשנות הסדרים קיימים.  בתחום דיני המשפחה, כאשר מבקשים לבצע שינוי חלוקת זמני שהות יש לאשר את ההסכם החדש בבית משפט ורק אחרי האישור יהיה להסכם תוקף משפטי ראוי.

ישנם מספר מקרים בהם בן/בת זוג (צד בהסכם) ירצה לשנותו:

  • צד א' לא מרוצה מההסכם ומבקש הרחבה או הצרה של חלוקת זמני שהות. ברוב המקרים זה יקרה כאשר האב יבקש הרחבה של ההסכם.
  • אם צד א' עובר שינוי במקום המגורים- שינוי גיאוגרפי משמעותי יכול להשפיע על חלוקת זמני השהות, כמו גם שינוי במקום העבודה (בוודאי שרילוקיישן), לימודים או נטל נסיעות עבודה משמעותי לחו"ל.
  • גילו של הילד- לפעמים השינויים לא מגיעים בגלל צרכים של ההורים אלא דווקא של הילדים עצמם. תינוק שגדל ורוצה לישון אצל האב יותר, ילד/ה מתבגרים שעוברים תהליך התבגרות ומרגישים נוח יותר אצל אחד ההורים. לעיתים ילדים מתבגרים מפתחים אג'נדה ורצונות שונים מתוכן חלוקת זמני השהות וההורים מסכימים או נאלצים לקבלם.

שינוי חלוקת זמני שהות

תהליך השינוי

ישנם 2 מסלולים עיקריים אפשריים לשינוי הסכם של חלוקת זמני השהות, להלן האופציות של ההורים:

  • כאשר ישנה הסכמה של שני הצדדים- ההליך הופך לפשוט יותר. אין צורך בעורך דין לכל צד וניתן להיעזר בשרותו של עורכ/ת דין אחד/ת. התהליך, כאמור, דורש אישור של בית המשפט לענייני משפחה. הצדדים בעזרת עו"ד מנסחים נספח להסכם ונותנים לו תוקף משפטי בבית המשפט. ישנם הורים שפשוט משנים את החלוקה זמנים ולא מערבים את בית המשפט, הבעיה היחידה עם מהלך שכזה הוא שאין לו תוקף משפטי ויכול להוות מוקד לקונפליקט בעתיד.
  • אם אין הסכמה בין הצדדים- צד א' רוצה להרחיב או להצר את זמני השהות וצד שני מסרב. כמובן שהמחלוקת הופכת את השינוי למורכב ומחייב דיון משפטי בבית המשפט לענייני משפחה. הצד שרוצה לשנות את ההסכם צריך להגיש "תביעה לבית המשפט (לא לרבנות) בעניין קטין". במקרה כזה, בדר"כ, כל הורה יגיע עם עורך דין משלו לפתרון הקונפליקט למרות שדווקא קיומו/ה של עורכ/ת דין משותפ/ת לשני הצדדים יכול/ה להוות נקודה פורצת דרך בפתרון הסכסוך והמחלוקת.

 

יש לבצע הליך משפטי המתאים לבקשה:

א. הגשת כתב תביעה (והצד השני מגיש כמובן כתב הגנה).

ב. מתקיים דיון מקדים.

ג. בית המשפט ממנה עובדת סוציאלית מטעם הרווחה על מנת לקבל חוו"ד מקצועית.

ד. המשך המשפט- תצהירים, שלב הוכחות וכו'.

מבחינת זמן התהליך, קיים שוני בין מקרה למקרה. קיימים מקרים דחופים שמכתבים קצב שונה של המשפט ושל ההליכים. בתי הדין לענייני משפחה מנוסים וידעים לייצר את התעדוף הנכון של המקרים.

שינוי חלוקת זמני שהות יכול להיות תהליך פשוט אך יכול להיות מורכב ו'מדמם'. לעורכי דין של הצדדים יש תפקיד מכריע בפתרון המחלוקת.

עורכת דין איימי בכור, בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנה, מגשרת ומנהלת משרד עורכי דין בתחום דיני המשפחה. איימי חרטה על דגלה חזון וערכים ברורים של אמת, אמון, מוסר, צדק, יושרה ואהבת אדם. לאורך השנים טיפלו איימי, וצוות המשרד, במאות מקרי גירושין, כולל כתיבת הסכמים של חלוקת זמני שהות ושינויים של חלוקת זמני שהות. אתם מוזמנים לפנות את צוות המשרד ואנו נשמח לתת מענה ולסייע בכל הניתן. ניתן להתקשר אלינו בשעות הפעילות בטלפון 03-5469118.