מן הבלוג

עורך דין תותח לענייני משפחה

דיני המשפחה הוא תחום משפטי רחב מאוד, המכיל בתוכו תחומי משפט נוספים (דיני מס, דיני מסחר, דיני עבודה וכו'), ועוסק באחד התחומים הרגישים ביותר. בתוך התחום הרחב הזה, נושאים כמו גירושין, מזונות ילדים ואישה, משמורת משותפת וחלוקת זמני שהות, הם הנושאים היותר מוכרים לציבור הרחב. אדם אשר נקלע לסכסוך, או קונפליקט משפטי, סביב נושאים אלה יהיה בוודאי זקוק לשירותיו של עורך דין מומחה לדיני משפחה. יחד עם זאת, עולם דיני המשפחה מקיף עוד שורה של נושאים כמו אלימות במשפחה, אפוטרופסות, סכסוכים כספיים בתוך המשפחה, סכסוכי ירושה, צוואות וכדומה – גם בנושאים אלה ישנה חשיבות רבה לנוכחותו של עורך דין משפחה בצוות המשפטי.

דברו איתנו

03-5469118phoneבמיילpencil  

התמחות בדיני משפחה

כאמור, תחום דיני המשפחה רחב והוא מכיל תהליכים, תרחישים ונושאים רבים:

  • חתימה על הסכם גירושין.
  • חלוקת רכוש בין בני זוג, טיפול ברכוש נדל"ן משותף או של צד אחד מבני הזוג.
  • חתימה על הסכם ממון לפני או אחרי הנישואין.
  • פירוק שיתוף.
  • צוואות וירושות, כולל ניהול עיזבונות וצווי קיום ירושה.
  • תהליכים במסגרת בתי המשפט לענייני משפחה.
  • תהליכים בבתי הדין הרבניים.
  • מינוי אפוטרופוס.
  • ניהול סכסוכים בתוך המשפחה, לרבות סכסוכים פנים-משפחתיים בין קרבת דם ראשונה.
  • תהליכים משפטיים של זוגות ידועים בציבור.

בנושאים של גירושין, מזונות ומשמורת ילדים די ברור מדוע ישנה חשיבות רבה להתמחות של עורך הדין בדיני משפחה. לעומת זאת, בנושאים כמו אלימות במשפחה שבהם עיקר הדיון הוא סביב האלמנט הפלילי שבגינו מעורבים במקרה גם עורכי הדין הפליליים, נדחק ההיבט המשפחתי, לכאורה, אל השוליים. כך גם בנושא צוואות שאותן ניתן לערוך אצל עורכי דין אזרחיים ונוטריונים שאינם מתמחים באופן עיקרי בתחום דיני המשפחה. במקרים אלה עולה השאלה עד כמה ומדוע חשובה ההתמחות של עורך הדין בדיני משפחה והתשובה היא, שבכל מקרה בו קיימת רגישות משפחתית, ונגיעה באחד התחומים שהוזכרו ברשימה לעיל, רצוי מאוד לערב עורך דין מומחה לדיני משפחה שילווה את התיק, בין ברמת הייעוץ ובין ברמת הליווי הצמוד.

מה ערכה של התמחות זו?

מעבר להתמחות המקצועית בדיני המשפחה, עורך דין מומחה לדיני משפחה הוא גם איש מקצוע האמור להיות ער לרגישויות המיוחדות המאפיינות את הסכסוכים והקונפליקטים בדיני המשפחה ויודע להתמודד איתן כחלק, ולצד ההליך המשפטי. ישנם בהחלט תיקים בהם קיימים היבטים משפטיים נוספים פרט לענייני המשפחה, ובכלל זה היבטים פליליים ואזרחיים שונים, אך במרבית התיקים נותר ההיבט המשפחתי בעל המשקל הסגולי הגדול ביותר בתיק, או לכל הפחות גדול מספיק על מנת להצדיק מעורבות של איש מקצוע המתמחה ספציפית בתחום המשפחה.

משרד עורכי דין איימי בכור-בוני מתמחה במתן שירותי ייעוץ, ליווי וייצוג בתחום דיני המשפחה ומספק את המענה המקצועי הטוב ביותר לצד ניהול רגיש, יחס אישי ומסור, של ההליכים המשפטיים לטובת לקוחות המשרד ויקיריהם מקרב בני המשפחה. אנו מאמינים בקיום קשר רציף וחזק בין צוות המשרד ובין הלקוחות השלנו לאורך כל התהליך המשפטי. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת בטלפון 03-5469118.