מן הבלוג

עורך דין משפחה וגירושין

5 פרמטרים חשובים בבחירת עורך דין לדיני משפחה

קיימים 4 תחומי משפט עיקריים:

א. משפט ציבורי: משפט חוקתי ומשפט מנהלי

ב. משפט פלילי

ג. משפט אזרחי

ד. משפט בינלאומי

בנוסף לארבעת תחומים אלו קיימים ענפי משפט משניים: דיני עבודה, דיני נזיקין, משפט צבאי, דיני קניין הגבלים עסקיים ועוד. אחד התחומים החשובים והעמוסים בישראל הינו ענף דיני המשפחה.

דיני משפחה מתייחסים למעמד האישי (יוחסין, הורות, נישואים וגירושים), וזכויות וחובות הנובעים מן המעמד האישי:

  • מעמד נישואים ותקפם, מערכות יחסים מקבילות כמו ידועים בציבור.
  • הסכמי ממון.
  • מזונות ילדים.
  • צוואות וירושות.
  • משמורת משותפת.
  • הכנת הסכם גירושין.
  • חלוקת רכוש.
  • מניעת אלימות במשפחה.
  • הסדרי זמני שהות.
  • אימוץ, פונדקאות.

 

המאמר הבא מציע לקוראים 5 פרמטרים חשובים בבואם לבחור משרד עורכי דין העוסק בתחום דיני המשפחה, אם בטיפול בתיק של הליך גירושין, פירוק שיתוף או אפילו ייעוץ לפני הופעה בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה בנושא הרלוונטי.

 

 

 

  1. מקצועיות- סוגיות משפטיות הקשורות לדיני משפחה עשויות להיות מורכבות מאד. כאשר מחפשים עו"ד דיני משפחה יש לוודא כי הוא אכן מתמחה בתחום וזהו הענף המשפטי בו עוסק המשרד. רק עו"ד בענייני משפחה עם רקע וניסיון רב בתחום יוכל להתמודד עם תיקים מורכבים ולשמור על מלוא זכויותיהם של כל הצדדים. חלק ניכר במורכבות התיקים נובע בתרחישים השונים, בצדדים המשפטיים הנוספים (דיני אישות, אלימות- דין פלילי ועוד ) ובמעורבות של בית הדין הרבני בסוגיית הנישואין והגירושין.
  2. רגישות, הבנה וגם כימיה טובה – לצד הפן המקצועי, ישנה חשיבות רבה מאד גם למידת רגישותו של עורך דין דיני משפחה, יכולת ההכלה שלו והבנתו את הצד השני, את הלקוח הבודד או בני זוג היושבים מולו. בשל המצב הלא פשוט, נדרשת מעורך הדין המייצג את אחד הצדדים (או שניהם) היכולת להבין היטב, להיות רגיש לצרכיו ולרגשותיו של הלקוח. להיות קשוב אליו ולגלות כלפיו אמפתיה. כימיה טובה עוזרת גם היא ומאפשרת לכל עורך דין למשפחה לספק את המענה המשפטי הטוב ביותר שלשמו פנו אליו.

קיים יתרון יחסי לעורכות דין בתחום, שכן נשים יכולות להביע אמפתיה ורגישות טוב יותר מגברים. בדרך כלל עורכות דין יצליחו להגיע לפשרה וימזערו נזקים בהשוואה לעורכי דין העוסקים בתחום.

  1. עלות השירות – במסגרת החיפוש אחר עורך דין לענייני משפחה יש לתת דגש גם לעניין עלות השירות. לצד ההוצאות הרבות הנלוות להליך הגירושין עצמו, ישנה גם הוצאה הקשורה לשירותיו של עורך הדין, שעלותם נקבעת, בין היתר, בהתאם למידת מורכבות התיק. כדאי לבדוק זאת מבעוד מועד וגם להשוות מחירים. יש לזכור כי משרדים בעלי מוניטין וותק רב או שנמצאים בלב תל אביב יהיו, כמעט תמיד, יקרים יותר משאר המשרדים באזור המרכז.
  2. זמינות ללקוח – ניהול תיק בדיני משפחה אינו קל, הצדדים חווים משבר אישי קשה בדרך כלל. ברוב המקרים הלקוחות מחפשים עורך דין משפחה וגירושין שיהיה זמין עד כמה שניתן. אין הכוונה בהכרח שעליו להיות זמין 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, אך כן חשוב שיהיה זמין לשיחות וגם לפגישות.
  3. חוות דעת של לקוחות – בכל הקשור לתחום דיני משפחה, עורך דין עם מוניטין וחוות דעת חיוביות לאורך שנים הוא הכתובת הנכונה לפנות אליו. כדאי מאד לאסוף חוות דעת ורשמים על השירות (מקצועי ואישי) שניתן על ידו ובהתאם לקבל את ההחלטה.

 

משרד עורכי הדין איימי בכור-בוני ושות' הינו משרד המתמחה בענייני המעמד האישי, גירושין, נישואין, צוואות וירושות, תשלומי מזונות ועוד. המשרד מדורג ע"י חברת  ‏Dun & Bradstreet כאחד המשרדים הידועים והמובילים בתחום דיני המשפחה.

עורכת דין איימי בכור מייצגת בני זוג בתהליכי גירושין ומספקת ייעוץ משפטי בתחום דיני המשפחה, בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה. צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם ולסייע בכל שאלה ובקשה לעזרה.

לקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 03-5469118