מן הבלוג

עורך דין גירושין אזרחיים

רובם המכריע של הזוגות היהודיים בישראל בוחרים להיכנס לברית הנישואים דרך הרבנות הראשית על פי דת משה וישראל. יחד עם זאת, המגמה של  זוגות שבוחרים או נאלצים לבחור בערוץ של נישואין אזרחיים, הולכת וגדלה משנה לשנה. הסיבות לנישואין במסלול האזרחי הן רבות ומגוונות ויכולות לכלול:

  • בחירה חופשית להתחתן בנישואים אזרחיים.
  • פסולי חיתון יהודיים (כהן וגרושה, נישואים גאים, נישואים לגוי).
  • עולים חדשים שכבר נישאו נישואים אזרחיים לפני עלייתם לישראל.

זוגות שהתחתנו בנישואין אזרחיים, אם וכאשר יחליטו על כך, יוכלו להתגרש בבוא העת במסגרת הליך הגירושין האזרחי, אך האם מדובר בהליך גירושין רגיל והאם תהיו זקוקים לשרות של עו"ד המומחה בדיני משפחה וחתימה על הסכם גירושין לשם כך ?

 

מה ההבדל בין גירושין אזרחיים ובין גירושין רגילים?

בניגוד לתפיסה הרווחת, זוגות שנישאו בנישואין אזרחיים, שלא כדת משה וישראל דרך הרבנות הראשית, חייבים גם להתגרש אך ורק דרך הרבנות, קרי בבית הדין הרבני (למעט כאלה שנישאו במסגרת נישואין גאים או נישואים לבן/ בת זוג שאינם יהודיים). הרבנות הראשית היא הסמכות החוקית היחידה בישראל לדון בנושאי נישואין וגירושין ועל כן, היא האחראית על כל מקרה גירושין בין בני זוג יהודיים, בין שהזוג נישא על פי דת משה וישראל ובין שלא. ההבדל היחיד בין גירושין אזרחיים ובין גירושין רגילים הוא שאם במסגרת גירושין רגילים צריכים בני הזוג להציג בפני בית הדין עילת גירושין, אזי במסגרת גירושין אזרחיים מספיק שיביעו בני הזוג רצון הדדי להביא את מערכת היחסים ביניהם לסיומה. מעבר לכך, כל דיון בנושאים כמו: חלקות הרכוש, מזונות ילדים, דיון בהסכם גירושין ועוד יתקיים בבית המשפט לענייני משפחה.

 

מי מוסמך ומומלץ לטפל בהסכם גירושין

חשוב מאוד לקבל שרות וייעוץ משפטי לקראת התחלת תהליך של גירושין אזרחיים. כל עורך דין לענייני משפחה יכול לייצג בני זוג המתגרשים במסגרת הליך גירושין אזרחיים, שבפועל לא דורש הסמכה מיוחדת כלשהי מצד עורך הדין. יחד עם זאת, חשוב להבין שתחום דיני משפחה הוא שדה משפטי מורכב, שיש בו הרבה מקום לפרשנות, לעמדות אישיות, לאווירה ולניואנסים משפטיים ומוסריים שונים שמלווים את המעורבים בתהליך, החל בבני הזוג, דרך עורכי הדין וכלה בשופטים והדיינים. בהתאם לכך, עורך דין שיש לו ידע בדיני משפחה וניסיון רב בתור עורך דין גירושין אזרחיים יכול בכל זאת לספק ערך מוסף בניהול ההליך ובהתנהלות המשפטית, לעומת עורך דין העוסק בדינים אחרים ותחום דיני המשפחה אינו תחום מומחיותו.

משרד עורכי דין איימי בכור-בוני הוא בעל ניסיון עשיר בייצוג זוגות בתהליכי גירושין אזרחיים, ובכלל זה זוגות גאים, עולים חדשים וותיקים, פסולי חיתון יהודיים ועוד. באתר האינטרנט שלנו תוכלו ללמוד עוד על נושא הגירושין האזרחיים וכן תוכלו לפנות אלינו בטלפון 03-5469118 בכל שאלה שיש לכם בעניין.