מן הבלוג

התרת נישואים אזרחיים

בישראל, זוגות העומדים לפני מיסוד הקשר שלהם והפיכתו לרשמי, גם מבחינה משפטית, יכולים לבחור 2 מסלולים עיקריים לקיום טקס החתונה: הראשון, חתונה לפי ההלכה עם חופה וקידושין, במסלול הרגיל והשגרתי של הרבנות בישראל. המסלול השני הינו חתונה אזרחית מחוץ לכותלי המדינה, ללא מעורבות דתית.

בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר ישראלים להינשא בחו"ל נישואין אזרחיים, בעיקר במדינות אירופאיות קרובות, כמו קפריסין למשל. חלק מהם עושים זאת מחוסר ברירה אך רבים עושים זאת מתוך בחירה ורצון לבחור במסלול אזרחי ולא דתי. חלק מאותם זוגות מצרף להסכם הנישואין האזרחי גם הסכם ממון אשר אותם מבצע הזוג אצל עורך דין גירושין המומחה בתחום דיני המשפחה.

זוג אשר מעוניין להתגרש והתחתן בחתונה 'רגילה'  (דתית, במסגרת הרבנות הדתית) יהיה עליו לבצע גם את תהליך הגירושין ברבנות. בהתאם למצב המשפחתי ולמורכבות הגירושין כך גם תהיה מורכבת התהליך ( בבית משפט וברבנות). במקרים מורכבים של סכסוכים משפחתיים כשנכנסים מרכיבים כמו: תשלום מזונות ילדים, משמורת משותפת, חלוקת רכוש ועוד יהיה צורך בסיוע של עורך דיו בענייני משפחה, בעל ניסיון והיכרות עם בתהליכים הרלוונטיים בבתי המשפט ובבתי הדין הרבניים.

בכל מקרה, כשמדובר בזוג שנישא על פי הדת היהודית ובבית הדין הרבני ברור לכולם כי פירוק הנישואין, אם יוחלט כך, ייעשה גם הוא מול אותם גורמים. אולם, כיצד נעשית התרת נישואים אזרחיים בישראל?

 

התרת נישואין- יהודים או לאו?

אם כן, התרת נישואין אזרחיים נעשית בדומה להתרתם (גירושין) של נישואים דתיים יהודיים כשרים. כאשר מעוניינים בהליך של התרת נישואין עבור זוג בו שני הצדדים הינם יהודים, הדבר ייעשה מול בית הדין הרבני, גם אם אלה נישואין אזרחיים. אולם, אם אחד מהצדדים יהודי ואילו השני לא, יבוצע הליך של התרת נישואין במסגרת בתי המשפט לענייני משפחה ולא בבית הדין הרבני. לשם כך תידרש הסכמת שני הצדדים וצירוף של מסמכים ותצהירים המעידים על מוצאם ודתם של בני הזוג.

אולם, אם אין הסכמה ביניהם, תוגש תובענה על ידי עורך הדין לבית המשפט לענייני משפחה. אם אחד הצדדים נוצרי, יהיה עליו לצרף תעודת טבילה מתורגמת או, אם אין לו כזו, תצהיר מאדם קרוב, המכיר אותו. הדבר ייעשה גם במקרים בהם אחד הצדדים מגדיר את עצמו כחסר דת. אם אי יהדותו של אחד הצדדים איננה חד משמעית, יורה לרוב בית הדין הרבני על תהליך של התרה, של גירושין, רגיל. כך או כך, יהיה הוא זה שייקבע האם התרת הנישואין תעשה דרכו או שמא תועבר סמכות זו לגורם אחר.

נישאתם נישואין אזרחיים בחו"ל, ואתם עומדים לקראת תהליך של פירוק התא המשפחתי ?

מחפשים את עו"ד הטוב ביותר עבורכם, מקצוען מצד אחד וכזה או כזו שייתנו לכם יחס אישי ויגלו אמפתיה מצד שני ?

משרד עורכי הדין של איימי בכור-בוני מטפל מזה 20 שנה במקרים של דיני משפחה: גירושין, אפוטרופסות,  הסכמי ממון, טיפול במשמורות, צוואות וירושות ועוד. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 03-5469118