מן הבלוג

הסכם ממון לאחר נישואין

חתימה על הסכם ממון לפני הנישואין, הינו הליך נפוץ שהולך וגדל בקרב זוגות ישראליים. מסתבר שחתימה על הסכם ממון לאחר הנישואין נפוץ אף הוא והופך להיות מוכר בשנים האחרונות. הסכם ממון לאחר הנישואין, וכפי שניתן לנחש מעצם שמו, הוא הסכם משפטי שעליו חותמים שני בני הזוג בהסכמה מלאה ולאחר החתונה. מטרתו העיקרית של ההסכם היא להסדיר את חלוקת הרכוש ביניהם במידה ויחליטו להתגרש. כמו כן, הסכם ממון מומלץ ורצוי לחתום גם כאשר מדובר בבני זוג ידועים בציבור, שאין בכוונתם להינשא, וזאת על מנת להסדיר את יחסי הממון ביניהם, במיוחד במצב של פרידה.

על יתרונותיו של ההסכם

  • א. הסכם ממון מציע יתרונות רבים. ההסכם, המסדיר יחסי ממון בין בני זוג, מהווה כלי משפטי חשוב שיכול למנוע חיכוכים ובעיות משפטיות לא פשוטות בעת פרידה.
  • ב. הסכמי ממון מונעים מאבקים משפטיים עתידיים במצב בו יחליטו בני הזוג להיפרד.
  • ג. על מנת לערוך הסכם כזה, יש להיעזר בשירותיהם של עורכי דין המתמחים בדיני משפחה, המכירים היטב את הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות לתחום זה ויכולים לנסח הסכם שישמור על זכויותיהם של כל אחד מבני הזוג.
  • ד. בית הדין הרבני מקבל את הסכמי הממון הנעשים במסגרת אזרחית.

 

אישור הסכם ממון לאחר הנישואין

אישור ההסכם הינו שלב מחייב על מנת להפכו לרשמי ומחייב. חשוב לדעת – לאחר שנחתם הסכם הממון ואושר על ידי בית המשפט, לא ניתן לבטלו. יחד עם זאת, אם יימצאו בו פגמים, יכול בית המשפט לקבוע כי הוא איננו תקף ועל כן מבוטל. גם ביטולו, מצריכה סיוע של עורך דין, הבוחן את המקרה ובהתאם בודק אם ישנן עילות חוזיות לביטולו.

בעוד הסכם ממון שלפני הנישואים טעון אישור של נוטריון או של בית המשפט, בכדי שיהיה לו תוקף משפטי. הרי שהסכם הנחתם לאחר הנישואין, מחייב את בני הזוג לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה, או בבית הדין הרבני, לשם קבלת אישור על ההסכם.

באופן כללי, מצב בו בני זוג מבצעים מהלך של לחתום על הסכם ממון, לפני או אחרי הנישואין, אינו שונה אחד מהשני בתוכן של ההסכם. הסעיפים והתכנים בדרך כלל באותם נושאים ואף נכתבים באופן משפטי דומה.

אז בכל זאת מה מביא אנשים לחתום על הסכם אחרי הנישואים ולא לפני ?

א. סיבות לגיטימיות של זמן (בני הזוג מיהרו להתחתן מסיבות אישיות, הריון וכו' )

ב. מקרים בהם אחד מבני הזוג זוכה בירושה גדולה או סכום כסף גדול ויש רצון להבטיח שבמקרה של פרידה הזכויות הבלעדיות של בן הזוג על הרכוש או סכום הכסף לא ייפגעו.

ג. במקרים בהם בן הזוג שזכה בירושה או בנכס מעוניין לשתף את בן הזוג השני בנכס או בסכום שזכה, אך רוצה להסדיר את היחסים במידה וייפרדו.

 

 

מחפשים עו"ד לענייני משפחה המנוסה ומתמחה בעריכת הסכמי ממון ?

להסכם ממון יש יכולת לפתור בעיות רגשיות וכלכליות בין בני זוג, הוא יוצר הבנה ושפה משותפת בין בני זוג למקרה או תרחיש בו הזוג ייפרד.                                                                           משרד עורכי הדין איימי בכור-בוני ושות' הינו משרד המתמחה בענייני המעמד האישי, הסכמי ממון, גירושין, נישואין, צוואות וירושות, תשלומי מזונות ועוד. המשרד מדורג ע"י חברת  ‏Dun & Bradstreet כאחד המשרדים הידועים והמובילים בתחום דיני המשפחה. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 03-5469118