מן הבלוג

הסכם ממון טרום נישואין

הסכם ממון טרום נישואין – על יתרונותיו השונים

הסכם ממון טרם נישואין הינו, למעשה, חוזה משפטי לכל דבר, עליו חותמים שני בני זוג העומדים להינשא זה עם זו, בין אם מדובר בנישואים לפי ההלכה היהודית ובין אם מדובר בנישואים אזרחיים.  מטרתו של החוזה היא להגן על זכויותיהם, על הכסף שברשותם ועל הרכוש שלהם במידה ויחליטו בעתיד להתגרש. החוזה מסדיר ומגדיר מראש, עוד לפני החתונה, את מערכת היחסית הכלכלית שבין השניים על מנת לחסוך מחלוקות עתידיות, בעיקר במקרה של פירוק הזוגיות. חשוב לציין שישנם מקרים בהן מתבצעת עריכת הסכם ממון לאחר נישואין, זוהי אופציה אפשרית אך פחות מקובלת ומייצרת בחובה קשיים. הסכמי ממון שלאחר הנישואין קשים יותר לביצוע בעיקר אם קיימים פערי ממון בין בני זוג.

לחתום על הסכם ממון- הדרך להגדיר יחסי ממון בין בני הזוג

אישור הסכם ממון טרום נישואין הופך בשנים האחרונות לנפוץ יותר ויותר. הוא מקובל מאד כיום בקרב זוגות ישראלים רבים בשל מספר סיבות:

א. ראשית, העלייה המשמעותית במספר מקרי הגירושין, הביאה זוגות הנישאים לראשונה ובוודאי בפרק ב' להיזהר ולנקוט באמצעי 'הגנה' כדוגמת הסכם הממון.

ב. שנית, הגידול בגיל הממוצע של זוגות הנישאים, הם מגיעים אל החתונה כאשר ברשותם רכוש, כסף ועוד ומעוניינים להבטיח שפרי עמלם ורכושם לא ייפגע בעתיד.

ג. ההסכם כמובן תקף ומשרת בני זוג נשואים, טרם פירוק החבילה והמשפחה, בבית הדין הרבני וכמובן בבית המשפט לענייני משפחה.

ד. ולסיום, בשל המודעות הרבה למידת חשיבותו של הסכם זה. מודעות שכאמור הולכת וגוברת לאורך העשור האחרון.

מטרותיו העיקריות ויתרונותיו הבולטים

להסכם, כאמור, ישנן כמה מטרות עיקריות. המטרה הראשונה היא לחסוך לבני הזוג המתגרשים הליכים משפטיים יקרים ומתישים אם יחליטו בעתיד להתגרש והוא מאפשר להם להסדיר את כל ענייני הממון שלהם (במסגרת הסכם טרום הנישואין שעליו הם חתמו) באופן ענייני והוגן. מעבר לכך, הוא נועד להגן על בן או בת הזוג האמידים יותר מבין השניים ולהבטיח להם כי אם יוחלט על הליך של גירושין, הם לא יאלצו, בעל כורחם, לחלוק את ההון האישי שלהם, אותו 'הביאו' לקשר ועליו עמלו שנים רבות טרם ההיכרות עם בן הזוג.

הליך גירושין, כידוע לכל, הוא מורכב במיוחד. הוא מביא אתו משברים ומורכבויות לזוג המעורב. הבנה משותפת ובחירה ללכת להסכם ממון שלפני החתונה עוזרת לקבע את היחסים הכלכליים, חלוקת הרכוש ודברים נוספים שיוכלו להוות מוקד למחלוקת בעת פירוק התא המשפחתי.

עומדים בפני מיסוד הקשר והחלטתם לבצע הסכם ממון ?

מחפשים עורך דין שיוכל לבנות את ההסכם או לאשר את ההסכם שכתבתם אתם ?

משרד עורכי הדין איימי בכור-בוני מהווה משרד מוביל בתחום דיני המשפחה מזה 20 שנה. לארוך השנים טיפלה אימי וצוות המשרד במאות לקוחות וסייעה לעשרות זוגות לבצע הסכמי ממון.

לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 03-5469118