מן הבלוג

חלוקת זמני שהות מרחק מגורים

הסדרי ראיה, או בשמם הנכון: "חלוקת זמני השהות" הינם הסדרים רשמיים לחלוקת הזמן בו ילדים להורים גרושים נמצאים אצל כל אחד מהצדדים. ההתמודדות עם הליך גירושין מצריך כוחות נפשיים חזקים, סבלנות רבה וכמובן גם סיוע של עורכי דין, המתמחים בענייני משפחה. חלוקת זמני שהות מרחק מגורים מהווים פרמטר חשוב ומרכזי מאד בהסכם גם אם איננו מצוין במפורש בפסק הדין או בהסכם הגירושין.

דברו איתנו

03-5469118phoneבמיילpencil

קרוב או רחוק

במקרים בהם אחד מההורים מעוניין להעתיק את מקום המגורים שלו למקום רחוק יותר ייתכנו מספר בעיות וגם ייתכן ניגוד אינטרסים, ממנו קשה להתעלם. זכותו של ההורה, מצד אחד, לממש את עצמו (הן בפן העצמי, המקצועי וגם הזוגי) ולעבור למקום מגורים חדש שמיטיב עימו, זו אכן זכות בסיסית. יחד עם זאת, זכותו של ההורה האחר להיות בקשר רציף עם ילדיו וזוהי גם זכותו של הילד עצמו – שיוכל להיות בקשר איכותי עם שני הוריו. ולכן, ניתן דגש רב מאד על ידי בית המשפט למרחק המגורים בין שני ההורים – מרחק מגורים סביר, שאיננו פוגע בחלוקת זמני השהות וכזה שאיננו מצריך נסיעה בין השניים העולה על חצי שעה.

חלוקת זמני שהות – אינטרס משותף

מטרת חלוקת זמני השהות הנקבעים על ידי בית המשפט היא לאפשר לילדים ליהנות מזמני שהות איכותיים וארוכים עם ההורים, ובייחוד עם אותו הורה שאיננו משמורן, כלומר ההורה איתו הילד נמצא ברוב הזמן. כדי להוציא זאת לפועל, נקבע בהסכם המרחק הסביר הנדרש, כשהנסיעה בין שתי הנקודות איננה נכללת בכך. בהתאם לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, לרשותו של בית המשפט לענייני המשפחה הסמכות לדון בכל הקשור לחלוקת זמני השהות, המהווים חלק ממשמורת הילדים, המוזכרת גם היא בתביעת הגירושין.

צריך גם לדעת לגבי חלוקת זמני זהות שניתן לקיים חלוקת זמני שהות גם מרחוק, אך יש לקחת בחשבון כי זמן האיכות עשוי להיפגע מכך. ולכן, יש לדון לעומק ולבחון כל מקרה לגופו במידה והורה מעוניין לעבור למקום מגורים מרוחק יותר ובהנחה וסיבת מעברו אליו מוצדקת. כך או כך, נדרשת פנייה לעורכי דין מיומנים, מקצועיים ומנוסים שיסייעו בהגשת תביעת הגירושין ובניסוחה תוך התייחסות לכל הצדדים המעורבים. חשוב מאוד להפעיל שיקולים נכונים וחשובים במקרים אלו כשטובת הילד מעל הכל, לצערנו במקרים רבים שיקולי אגו ואמוציות בין בני הזוג פוגעים באינטרס המרכזי- טובת הילד.

עומדים לפני הליך גירושין?

עולות לכם שאלות של חלוקת זמני שהות מרחק מגורים?

משרד עורכי הדין איימי בכור-בוני היא הכתובת המתאימה לפנות אליה. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 03-5469118