מן הבלוג

איך לבחור עורך דין גירושין

גירושין הן תהליך קשה, גם אם אין רכוש משותף וילדים זה לא נעים ומשאיר משקעים, חזקה כאשר מעורב גם רכוש משותף ובעיקר ילדים, הדבר הופך לאירוע שמשאיר צלקות. זוגות שנשואים תקופה ממושכת ומפרקים חיים שלמים ברצון להתגרש ולהיפרד מתמודדים עם תחושות של עלבון, פחד, בושה, בדידות, וכו'. אין באמת הכנה טובה להתמודדות עם גירושין, בוודאי שלא גירושין קשים !

אחת הדמויות המרכזיות בתהליך הגירושין הוא עורכ/ת הדין. לא מדובר בתביעה נגד שכן סורר, או תביעת ביטוח שגרתית, מדובר בתהליך רגיש הדורש מעבר למקצועיות משפטית גם דמות מכילה, סבלנית וכזו שטובת התהליך ושלום המשפחה גדולה לעיתים מההישג המשפטי.

המאמר הבא עוסק ב-6 פרמטרים חשובים בבחירת עורך דין המתמחה בדיני משפחה וליווי תהליך של גירושין.

  1. פה לאוזן- לצערנו, בכל שנה עולה אחוז הזוגות המתגרשים בישראל. בשנות התשעים המוקדמות היחס היה 1 ל-6, כלומר על כל 6 זוגות שמתחתנים זוג אחד מתגרש, כיום, 2020 היחס עומד על 1 ל-3… אין אחד מאיתנו שלא מכיר חבר או חברה קרובים שעברו את התהליך. כאשר הגירושין מגיעים לפתח ביתנו אנחנו נחפש ראשית פתרונות ש"קרובים" אלינו ונבדוק מול אותם חברים שעברו את התהליך. המלצות אישיות מאנשים קרובים תמיד יהיו אותנטיות ואמיתיות. חשוב מאוד שתשאלו את החברים/ מכרים שלכם את השאלות הנכונות, תשאלו הכל!
  2. קרבה גיאוגרפית- תהליך משפטי הינו תהליך ארוך וסבוך, גם אם מדובר בשני בני זוג שנפרדים בצורה סבירה ולא "מכוערת" זה לוקח זמן, וכאשר הגירושין מכוערים זה יכול לקחת שנים רבות. אתם צריכים משרד עורכי דין קרוב אליכם, נגיש. הנוחות משחקת כאן תפקיד חשוב במיוחד כאשר התהליך מתארך והופך להיות שוחק. גם אם שמעתם וקיבלתם המלצות על משרד טוב אבל הוא נמצא בעיר מרוחקת, עליכם לשקול את הנושא בכובד ראש.
  3. ניסיון מקצועי- ל"קילומטרג'" בבית המשפט ולניסיון הקודם בניהול תיקים יש משקל מכריע בבחירת העורכ/ת דין שלכם. אל תתפתו לבחור "טירון" בתחום בגלל קרבה והיכרות מוקדמת. עליכם לבחור דמות עם ניסיון, היכרות עם בתי הדין לענייני משפחה, היכרות עם השופטים השונים ועוד. אנחנו מאמינות שלא "יוצאים לקרב אקדחים עם סכינים" ועליכם לבחור את הדמות הכי מתאימה עבורכם כאשר לניסיון משקל חשוב מאוד.
  4. זמינות ושרותיות- ישנם עורכי דין מאוד מבוקשים בתחום, הם גם גובים כך… מבלי להתייחס לסוגיית המחיר, לנושא הזמינות יש משקל. עליכם לשאול שאלה אמיתית וכנה את עורכי הדין הפוטנציאליים: "האם יש לכם זמן ויכולת לטפל בתיק שלי". אתם צריכים לוודא שיהיו זמינים עבורכם, עליכם לקבל שרות ולא רק תוצאות משפטיות.
  5. יכולת הכלה ואמפטיה- תהליך גירושין משפטי הוא הרבה מעבר למספרים וחלוקת רכוש…עורך הדין לא יכול לשים כנגד עיניו רק את הניצחון בבית המשפט, הגדרת הניצחון אינה רק נעוצה במספרים ובהישגים המשפטיים, בראש ובראשונה חשובה טובת המשפחה והילדים, תוצאה משפטית טובה היא כזו שממקסמת את התהליך לטובת הילדים וההורים. עלינו למזער נזקים רגשיים. פשרה טובה למשפחה עדיפה לפעמים מניצחון מוחץ.
  6. ערך מוסף- לא תמיד יודעים מהו עד שמוצאים אותו. אבל חפשו מהו הערך המוסף של המשרד שייצג אתכם.

איך לבחור עורך דין גירושין

משרד עורכי הדין של איימי בכור עוסק בתחום דיני המשפחה מעל שני עשורים. צוות עורכות הדין שעובד במשרד מביא עמו ערך מוסף אדיר ללקוחותיו:

  • הרוב המכריע של עורכות הדין במשרד בעלות ניסיון של עשור ומעלה בניהול מאות תיקי גירושין בבית המשפט לענייני משפחה.
  • כל עורכות הדין נשואות עם ילדים ומודעות לחשיבות התא המשפחתי ושמירתו, כמו גם חשיבותו של האב בחינוך הילדים והנוכחות שלו בחיי הילדים.
  • עורכות הדין שותפות לאג'נדה השירותית, הן מביאות איתם לניהול התיק אמפטיה, יכולת הכלה והרבה רגש בנוסף למקצועיות המשפטית.
  • המשרד נמצא בבני ברק ומשרת לקוחות בכל הארץ ובעיקר במרכז הארץ- "בין גדרה לחדרה"

באתר האינטרנט שלנו תוכלו למצוא מידע רב על מגוון נושאים בעולם דיני המשפחה וללמוד על העקרונות והערכים המנחים אותנו בייצוג לקוחותינו. כמו כן, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 03-5469118 בכל שאלה ועניין.